Prachtige ervaring - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Eva Goldsmit - WaarBenJij.nu Prachtige ervaring - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Eva Goldsmit - WaarBenJij.nu

Prachtige ervaring

Blijf op de hoogte en volg Eva

02 Januari 2013 | Ghana, Kokrobite

Lieve allemaal,

Bijna twee maanden geleden is het alweer dat ik terug ben gekomen uit het mooie Ghana. Soms lijkt het zo ver weg te zijn, maar vaak ook dichtbij. Elke dag denk ik terug aan deze prachtige ervaring.
Mijn ogen heeft het geopend, hoe goed wij het hier hebben, en hoe slecht ze het daar hebben. Alleen wat het mooie is, wij wie het zo goed hebben kunnen er alleen maar over zeuren en gierig zijn. En zij, die arm zijn, kunnen alleen maar gul zijn. Als ik terug denk, dat ik door het dorp heen fiets, en elke dag zit er een hele grote, dikke vrouw onder de boom. En elke dag lacht ze hard, grote glimlach en maar vragen wanneer ik met ze mee kom eten. Altijd en overal wordt je uitgenodigt om te komen eten, terwijl ze bijna geen geld er voor hebben.
Wij hier, hebben niet het besef hoe het is, alleen wanneer je het zelf hebt ervaren. Soms walg ik van de mensen hier in Nederland, en ontstaat er woede in mijzelf. Diep ademhalen, en verder gaan..

Een pracht ervaring, ik denk met een lach terug op mijn gezicht aan het mooie Ghana, een pracht ervaring, een levensles.

Daarnaast heb ik zoveel kracht van iedereen gekregen die mee las en berichtjes stuurde. Achteraf zo leuk om te horen van mensen dat ze toch stiekem mee hebben gelezen.
Daarom wil ik jullie bedanken voor alle steun en dat jullie hebben mee kunnen genieten met mijn verhalen.

Veel liefs, Suyhini, Eva

  • 02 Januari 2013 - 21:51

    Adrián:

    happy new year. feliz año nuevo.
    thank you for your fantastic reports.
    when do you come for dinner in Sineu again

    besos de Adrián, josé y Carl

  • 02 Januari 2013 - 21:53

    Tanja:

    Wat een mooi verhaal eva.wat is het leven toch heelll anders hier ..

  • 02 Januari 2013 - 23:19

    Annemiek:

    lieve eva
    ik heb dus stiekum je blogs gelezen en ik was onder de indruk van je verslagen, ik heb ook echt respect voor wat je gedaan hebt, ik heb genoten van je verhalen !! vond het bijna jammer dat je weer naar huis ging !! ik kan me heel goed voor stellen dat alles relatief gezien heel dubbel voor je is ik kan me ook goed voorstellen hoe je nu over het leven denkt . ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk is om de mensen die je daar ontmoet hebt echt los telaten . heb je nog een soort van contact met hen??dit is een ervaring die je nooit meer vergeet,ik vind je een letterlijk en figuurlijk een wereldwijf !! zullen we weer is afspreken ik ben heel nieuwschierig naar al je verhalen !!! dikke kus van mij !!

  • 05 Januari 2013 - 15:42

    Jeanette:

    Hoi Eva, ik kan geen genoeg krijgen van jullie verhalen. Presentatie op een projectochtend?
    Groetjes, Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Momenteel volg ik de opleiding tot verpleegkundige in het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. Voor mijn externe stage ga ik 2,5 maand naar Ghana. In Ghana ga ik twee maanden werken in een klein streek ziekenhuis Gods Care Community Hospital. Daarna ga ik nog twee weken rondreizen.

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 2878
Totaal aantal bezoekers 20880

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 09 November 2012

Stage in Ghana

Landen bezocht: