Aan de kust - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Eva Goldsmit - WaarBenJij.nu Aan de kust - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Eva Goldsmit - WaarBenJij.nu

Aan de kust

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 November 2012 | Ghana, Kokrobite

De Ghaneze kust.... Prachtig. Lisa en ik genieten volop.
Van de week zijn wij aangekomen in Cape Coast, een oud vissersdorp. Nou dorp, stad. Het is wel een rustige stad en hangt een heerlijke relaxde sfeer. Wij verbleven hier in een heel mooi beach resort, meteen aan het strand! De avond was super gezellig, veel verschillende mensen ontmoet en heerlijk aan de cocktails en biertjes gezeten.
De volgende dag zijn we naar Cape Coast castle geweest waar vroeger de slaven werden verzameld, verschrikkelijk wat er vroeger allemaal is gebeurd.

We zijn ondertussen naar Ko-Sa geweest, een beach resort opgezet door Nederlanders. Erg mooi ook het strand. Alleen vonden we het wat te rustig dus zijn we de volgende dag weer terug gegaan naar Cape Coast. We hadden Fien mee, een leuke Belgische meid!

Nu zitten we in Kokrobite, 1uur vanaf Accra. Het is een paradijsje hier! Heel leuk, gezellig, mooi beach resort zitten we. We ontmoeten veel andere mensen, ohhh het is allemaal zo leuk!
Gisteren hebben we met drie Afrikaanse jongens muziek zitten maken.. Een gevoel van intens geluk bekroop mij. Aan het strand, kijkend naar de zee, voeten in het zand en heerlijk op een djembe spelen. Een grote, mooie, gespierde Afrikaan zat voor mij, hij speelde woest op de djembe. Hij lokte mij uit om nog harder te spelen op de djembe, oh echt zo gaaf! Met een big smile liep ik daar weg.
In de avond met een Nederlands stel zitten avond eten en borrelen. Lachen, gieren en brullen natuurlijk!

In het kort, het gaat hier super, wij vermaken ons goed en genieten volop! Wij gaan nog lekker 3 dagen onder de palmbomen liggen op het strand.

• 05 November 2012 - 18:39

José Carl Adrián:

Wij willen daar ook zitten!!! het klinkt geweldig, maar over een paar weken is Sinterklaas ook weer in Nederland, ook leuk, een boot vol pieten. Dan kan je lekker wegdromen en aan je gespierde afrikaan denken.

Dikke kussen van Carl, José en Adrián

• 05 November 2012 - 18:42

Pap En Mam:

Dag schat...nog 3 nachtjes....en dan is het avontuur voorbij. Geniet nog maar even intens van de tropische sferen, overheerlijk eten, verse sapjes...want hier is het "boerenkool met worst weer" aan het worden :-).... Dikke kus xxx en grtjs aan Lisa

• 05 November 2012 - 18:52

José:

Dag schat...nog 3 nachtjes....en dan is het avontuur voorbij. Geniet nog maar even intens van de tropische heren, overheerlijke cocktails en verse biertjes....want hier is het gewoon weer "boer zoekt vrouw" :-(....Beso muy grande xxx tambien para Lisa

José Carl Adrián

Astrid Kraaijeveld:

Wat heerlijk wat heerlijk deze week is een welverdiende afsluiting van een fantastische reis! xxx Astrid